Obchodné podmienky
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Nákup v internetovom obchode triway s.r.o. môžu uskutočňovať fyzické a právnické osoby bez obmedzenia, za predpokladu, že sa budú riadiť týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
- Zaslaním objednávky na tovar dáva zákazník súhlas s týmito VOP.
- Predávajúci: spoločnosť triway s.r.o., so sídlom Jarná 2604/8 , 010 01 Žilina
internetový obchod triway s.r.o., fakturačné údaje:
triway s.r.o.,
so sídlom Jarná 2604/8 , 010 01 Žilina,
IČO: 47 159 791,
DIČ: 2023773939
Spoločnosť je zapísaná v obch. registri OS Žilina vložka č. 59057/L, oddiel Sro
Banka: Prima Banka
Číslo bankového účtu: 2435638002/5600
IBAN: SK15 5600 0000 0024 3563 8002 - Kontakt na zákaznícky servis: Tomáš Jurkovič 0904 457 419, obchod.triway@gmail.com
- Kupujúci: Fyzická alebo právnická osoba, ktorá svojou objednávkou vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim.
- Tovar: produkty a služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke internetového obchodu triway s.r.o.
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj. Kontakt: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor výkonu dozoru tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68, fax č. 041/763 21 39
2. OBJEDNÁVANIE TOVARU
- Kupujúci si môže objednať akýkoľvek tovar, ktorý je v ponuke internetového obchodu triway s.r.o.
- Tovar si môže objednať korektným vyplnením objednávky na internetovom obchode. Po odoslaní objednávky dostane kupujúci e-mail s informáciou o zaevidovaní objednávky do systému. Pracovníci predávajúceho môžu kupujúceho kedykoľvek kontaktovať dodatočne aj telefonicky, či e-mailom za účelom overenia objednávky alebo doplnenia prípadných požadovaných informácií.
- Po potvrdení objednávky vznikne obchodný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim. Kupujúci sa tým zaväzuje za objednaný a dodaný tovar zaplatiť celú kúpnu cenu, vrátane prepravných nákladov, podľa platných obchodných podmienok.
- Kupujúci potvrdením objednávky potvrdzuje pravdivosť a správnosť poskytnutých údajov.
- Každá objednávka musí obsahovať:
- Meno a priezvisko kupujúceho
- Poštovú adresu pre doručenie tovaru
- Telefonické číslo a email
- Objednávací kód tovaru alebo presný názov tovaru
- Počet kusov z každej položky tovaru
- Dátum vystavenia objednávky
- Spôsob úhrady za tovar
- Spôsob prepravy a prevzatia tovaru
- Objednávka pre právnické osoby musí obsahovať aj:
- IČO, DIČ a SK DIČ spoločnosti
- Kontaktnú osobu a telefón
- Fakturačnú adresu (ak je iná ako adresa dodania)
3. PLATOBNÉ PODMIENKY A CENY
- Kupujúci môže vykonať platbu za tovar jedným z nasledujúcich spôsobov:
Pred prevzatím tovaru:- bankovým prevodom
- v hotovosti
- kuriérnou dobierkou
- platobnou kartou
- V každej zásielke s objednaným tovarom bude priložená faktúra (daňový doklad). Fakturovaný bude objednaný tovar a prepravné náklady.
- Platné ceny tovaru sú uvedené pri jednotlivých položkách a platia výhradne pre nákup v internetovom obchode triway s.r.o. Koncové ceny pri jednotlivých položkách sú uvádzané v EUR a zahŕňajú DPH.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien tovaru.
- Predávajúci si vyhradzuje právo kontaktovať kupujúceho v prípade, že objednaný tovar nemá na sklade a z technických alebo iných dôvodov nebola informácia zverejnená
- Predávajúci garantuje dodanie tovaru za cenu, ktorá bola uvedená v internetovom obchode v čase objednania tovaru.
- Informácie, ktoré kupujúci predávajúcemu poskytne prostredníctvom objednávkového formulára, slúžia výlučne pre potrebu poskytnutia konkrétnej služby a nebudú ďalej poskytované tretím osobám ani inak komerčne využívané.
4. DODACIE PODMIENKY
- Objednaný tovar bude odoslaný kupujúcemu zvoleným spôsobom (poštou) , prípadne odovzdaný osobne na vopred určenom mieste.
- Tovar bude odoslaný v rámci lehoty uvedenej na internetovom obchode.
- V prípade platby vopred prevodom na účet odošle predávajúci tovar až po prijatí platby, takže dodacia lehota bude predĺžená o dobu potrebnú na prijatie platby.
- Pokiaľ je tovar odosielaný kuriérom a zásielka nepríde kupujúcemu do 3 dní od prijatia e-mailu s oznámením o odoslaní objednávky, môže sa kupujúci informovať na zásielku u kuriérskej služby na základe identifikačného čísla zásielky, ktoré posiela predávajúci ako súčasť oznámenia o odoslaní zásielky.
- V prípade, že nebude predávajúci schopný odoslať tovar v uvedených lehotách, jeho pracovníci budú kontaktovať kupujúceho e-mailom príp. telefonicky a oznámia mu termín odoslania, resp. ponúknu adekvátny alternatívny tovar ako náhradu za objednaný.
- Za poštovné a balné objednaného tovaru predávajúci účtuje náklady vo výške:
Zaslanie Slovenskou poštou : 5€
Zaslanie Zásielkovňou (Packeta) : 3€
V prípade objednania tovaru v jednej zásielke v celkovej hodnote nad 70 € je zaslanie v rámci Slovenskej republiky zdarma.
Informáciu o doručovaní zásielok mimo územia SR, ceny poštovného a balného zašle predávajúci na vyžiadanie kupujúceho.
5. VRÁTENIE TOVARU A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Objednávateľ ako súkromná osoba (nepodnikateľ) má v súlade so zákonom možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Ak sa takto rozhodne, kontaktuje predávajúceho a zašle mu písomné prehlásenie o odstúpení od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu či presnej adresy pre finančné vysporiadanie. Zakúpený tovar zašle spolu s dokladom o kúpe späť na adresu predávajúceho. Pri vrátení musí byť zaslaný tovar nepoškodený. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy, rovnakým spôsobom aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ zákazník nepožiada inak. Zakúpený tovar je možné vrátiť bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru kupujúcim.
Vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy
Tento formulár na odstúpenie od zmluvy prosím zasielajte výhradne na uvedenú adresu: Triway, s.r.o, so sídlom Jarná 2604/8, 01001 Žilina, IČO: 47 159 791, alebo na e-mail: obchod.triway@gmail.com
POUČENIE SPOTREBITEĽA:
1. Zákazník – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len ako „spotrebiteľ“) – je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa doručenia tovaru.
2. Pri uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy podľa predchádzajúceho bodu, je spotrebiteľ povinný informovať o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy a to jednoznačným písomným vyhlásením zaslaným na adresu prevádzkovateľa, alebo na e-mailovú adresu prevádzkovateľa.
3. Na účely odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ oprávnený využiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý bol spotrebiteľovi poskytnutý.
4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
5. Po odstúpení od zmluvy budú spotrebiteľovi vrátené všetky platby ktoré spotrebiteľ uhradil na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, najmä uhradená cena za tovar, vrátane prípadných ďalších platieb prijatých od spotrebiteľa na základe zmluvy alebo v súvislosti so zmluvou ako sú náklady na dopravu, dodanie a poštovné a iné náklady a poplatky. To sa však nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý mu bol ponúknutý. Platby budú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy. Úhrada týchto platieb bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri svojej platbe, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov spotrebiteľovi. Spotrebiteľovi budú tieto platby uhradené až po doručení vráteného tovaru späť na adresu prevádzkovateľa.
6. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ, a to aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho
povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Spotrebiteľ zodpovedá len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru
v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti
tovaru.
7. V prípade poskytovania služieb, ak spotrebiteľ požiadal o začatie poskytovania služieb počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ povinný uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy spotrebiteľ oznámil svoje rozhodnutie odstúpiť od zmluvy. Prevádzkovateľ týmto poučuje spotrebiteľa, že v prípade začatia poskytovania služby prevádzkovateľom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, alebo ak spotrebiteľ o poskytovanie tejto služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada, spotrebiteľ udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy. Prevádzkovateľ týmto poučujú spotrebiteľa, že v prípade prípadného využitia služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, spotrebiteľ udelením súhlasu so začatím poskytovania takéhoto elektronického obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- Na každý predávaný tovar sa vzťahuje zákonná záručná doba (24 mesiacov) pokiaľ pri tovare nie je uvedené inak
- Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u predávajúceho.
- Pre uplatnenie reklamácie tovaru je kupujúci povinný spolu s chybným tovarom zaslať predávajúcemu aj podpísanú žiadosť o reklamáciu, v ktorej uvedie popis závady. Pre uznanie reklamácie je nutné zaslať aj kópiu daňového dokladu, na základe ktorého bol tovar nadobudnutý.
- Reklamovaný tovar musí byť kompletný.
- Reklamácia je vyriešená do 30 dní od prevzatia reklamovaného tovaru predávajúcim. Vyriešenie reklamácie v záručnej dobe je bezplatné.
- Záručná doba na tovar zaniká v prípadoch, že k chybe došlo nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, mechanickým poškodením, prevádzkou v nevhodných podmienkach alebo neoprávneným zásahom do výrobku. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby výrobku spôsobené živelnou pohromou.
- Reklamácie sú vybavované v súlade s Obchodným zákonníkom SR.
- V prípade vrátenia peňazí za uznanú reklamáciu bude vrátená čiastka
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
7. REKLAMAČNÝ PORIADOK
(zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
7.1. Ak ide o vadu
tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť.
7.2. Kupujúci môže
namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len
súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
7.3. Predávajúci môže
vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.4. Ak ide o vadu
tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne
užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
7.5. Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
7.6. Predávajúci
poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho
zákonníka (bod 7.1. až 7.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok) a
právach, ktoré mu vyplývajú z ust. §623 Občianskeho zákonníka (bod 7.4. až 7.5.
týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním
objednávky.
7.7. Predávajúci
zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je povinný
reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby. Informácie o
určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú
uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne predávajúci
kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
7.8. Na vybavovanie
reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. 7 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s
reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru
vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných
opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase
pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné
podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a
kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
7.9. Reklamačný
poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
7.10. Kupujúci má
právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru týkajúcu sa len
tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo
predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
7.11. Ak tovar
vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni
predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do
prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho
uplatniť si svoje právo podľa bodov 7.1. až 7.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo
forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci
odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku
predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie
pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a
rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv
vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má
právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v
záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
7.12. Reklamačné
konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy
sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia
o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie
reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe
c) doručenie
prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú
tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie;
7.13. Ak je predmetom
reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je
pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm.
a) a c) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku
potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim
alebo treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa
tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne
zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety.
Ak však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej
súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej
lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie
predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení
reklamácie predávajúcemu.
7.14. Predávajúci
alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo
vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej
podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz
poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 7.1. až 7.3.
týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a
právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 7.4. až 7.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
7.15. Kupujúci je
oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o
svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho,
ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. §623 Občianskeho zákonníka
uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia
reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3
dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa
začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie
trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí
lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar.
7.16. Ak kupujúci
reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy,
môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia
znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo
akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné
posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru
ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
7.17. Ak kupujúci
reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a
predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade
o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej
v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť
znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky
s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
7.18. Kupujúci nemá
právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v
dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k
okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
7.19. Predávajúci si
vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo
lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7. 20. Predávajúci
nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak ide o zjavnú
vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a
ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom 7.8. týchto
reklamačných a obchodných podmienok,
b) ak kupujúci
neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru
do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru
mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
d) ak vada tovaru
vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou,
vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
e) ak vada tovaru
vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o
tovar,
f) ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého
používania tovaru,
g) ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými
udalosťami,
h) ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
i) ak vada tovaru
vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou
elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
j) ak vada tovaru
vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
7.21. Predávajúci je
povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich
spôsobov:
a) odovzdaním
opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej
ceny tovaru,
d) vyplatením
primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na
prevzatie predávajúcim určeného plnenia
f) odôvodneným
zamietnutím reklamácie tovaru.
7.22. Predávajúci je
povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie
kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej
alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci
informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania
telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp.
prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
7.23. Záručná doba je
24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady
stanovená záručná doba iná. Zasielané produkty športovej výživy, potraviny v
darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac
ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby
kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je
odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
7.24. Záručná doba sa
predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej
opravy tovaru.
7.25. V prípade výmeny
tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o
výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej
zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne
plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
7.26. Pokiaľ ide o
odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia
kupujúceho podľa bodu 7.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok
nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci
zabezpečí odstránenie vady, alebo
b) predávajúci vadný
tovar vymení.
7.27. Pokiaľ ide o
odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 7.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok, aký spôsobom má byť reklamácia vybavená,
predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
7.28. Pokiaľ sa jedná
vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú
vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby
mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 7.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za
iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
b) v prípade, že
nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením
kúpnej ceny za tovar.
7.29. Pokiaľ sa jedná
vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú
vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby
mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí podľa
bodu 7.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, aký spôsobom má byť
reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný
funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
7.30. Vybavenie
reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a
v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 7.14. týchto reklamačných
a obchodných podmienok.
7.31. Pre účely
reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej
vady viac ako dva krát.
7.32. Pre účely
reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac
ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
7.33. Oprávnenie
kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje
právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 7.1. týchto
reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok
reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu
rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
7.34. Ustanovenia čl. 7 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
8. Alternatívne
riešenie sporov
- Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: obchod.triway@gmail.com
- Ak Vám
odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od
jej odoslania na uvedenú emailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s
našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a
Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte
právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
- Návrh
môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie
návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom
sídle príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia
sporov.
- Zoznam
subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 je tu: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Spotrebiteľ má právo voľby,
na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov sa obráti.
- Adresa
na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu
je ars@soi.sk.
- Subjekt
alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:
- ak
vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;
- ak je
vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by
bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.
- Spotrebiteľ
môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia
sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Sťažnosť tu môže podať
spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
- Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Predávajúci sa zaväzuje, že získané údaje poskytnuté kupujúcim pri objednávaní, budú slúžiť výlučne pre potreby predávajúceho.
- Predávajúci tieto informácie neposkytne tretím osobám, ani iným subjektom.